Yükleme ve Kalite Testleri

KAZIK SÜREKLİLİK DENEYİ (PILE INTEGRITY TEST)

Jet grout yönetim,yüksek basınç altında(700 bara kadar)milimetre mertebesindeki deliklerden pompalanan çimento enjeksiyonun zeminini bıçak gibi keserek zemin içinde silindirik kolonlar oluşturulmasında ibarettir.

Oluşturulan kolonlar zeminin taşıma kapasitesini artırmakta ve sıkışabilirliğini azaltmaktadır.Jet grout ulaşmakta en başarılı olan metottur.

Bu metod zeminin  minimum 300 bar basınçla püskürtülen bir satabilizerle,genellikle su,çimento karışımıdır(grout).Yüksek basınç,sevk edilen nbzzle(lar)dan geçerken yüksek bir kinetik enerji (hız) kazanılması sağlar.

Yüksek hzılı(200-250m\sn)grout,zemini 'yırtarak',zeminle bir karışım sağlar (soilşcrete).Bu karışım homojen ve sürekli bir yapı özelliğindedir. 

Jet Grout kolonu fore kazık gibi yeraltı yapılarını  bütünlük  deneyi (Pile Integrity Test) sayesinde kontrol etmek mümkündür. Böylece zemini açmadan yeraltındaki imalatın konumu ve problemleri belirlenebilmektedir. Bütünlük deneyi, problemleri belirlemede hızlı ve daha az masraflı bir yöntemdir. Bütünlük deneyi karotlu sondaj, kazı araştırması gibi zaman alıcı ve masraflı yöntemlerle karşılaştırıldığında, çabuk ve daha az masraflı sonuçlar sunar.

Kazık süreklilik deneyinde, kazığın ya da jet grout kolonunun üst kesimine küçük bir çekiç ile vurarak yine kazık, ya da jet grout kolonu üstüne yerleştirilmiş olan ivme ölçerlebir yansıma sinyali kaydı esasına dayanır. Kazığın yanıtı hemen ekranda görüntülenebilir ve analiz için bellekte depolanabilir. Deney için gidilen şantiyede şantiye yetkilisinden kazık boyu, çapı, beton cinsi, zemin bilgileri,varsa çalışma sıkıntıları, imalat yapım yöntemi, muhafaza borusu, bentonit vb. gibi ön bilgiler alınır. Kazıkların birbirine ilintisiz yani tekil olması istenir.

Bütünlük deneyinde sistemin ilkesi gereği her kazık için üç ayrı kayıt alınır. Deneyden elde edilen sonuçların yorumunda; zemin yapısı, kazık tasarım özellikleri ve kazık imalat yöntemi göz önüne alınmalıdır.

Bütünlük deneyinin genel avantajları:


• Uygulama kolay,  hızlı ve ucuzdur. 100’lerce kazık bir günde test edilebiliyor
• Ulaşılan herhangi bir kazıkta test uygulanabilir.
• Bozukluklar ön safhalarda ve çabuk keşfedilebiliyor
Bütünlük deneyi ile belirlenemeyen konular:
• Taşıma kapasitesi tahmin etmez
• Küçük bozukluklar kolaylıkla görülmez (Çeliğin belli yerlerinde üst tabakada kayıp ve küçük katılımlar meydana gelmektedir.)
• Çok uzun ve çok yüksek sürtünme alanlı kazıklar için uzunluk zor belirlenir.
• Kazık ucundaki çöküntü belirlenemez.